familiemulders.reismee.nl

Change of plans, update fondsen en wennen aan het eten

Nog 3 weken en dan reizen we af naar Ghana om te helpen in het Helping Hands Childrens Home. Oh nee, toch niet. Afgelopen vrijdag werden we ineens gebeld dat door trieste omstandigheden (overlijden van één van de drijvende krachten) alle kinderen zijn overgebracht naar een ander kindertehuis. Dat betekent voor ons een wat kortere transfer, dichter bij zee (ca 1 km), maar ook meer dan 60 kinderen. Ze kunnen daar dus alle hulp gebruiken. In het verleden is er al heel wat goed werk verricht door de vrijwilligers waardoor onze accomodatie van iets meer comfort voorzien schijnt te zijn, zoals stromend water en een w.c. Een andere vrijwilliger is net een paar weken terug en heeft uitgebreid verslag gedaan op Facebook: https://www.facebook.com/Renee-in-Ghana-256939687981353/Enfin, we gaan het wel zien.

Afrika proeven

Afgelopen weekend alvast geproefd van Afrika. In de letterlijke zin dan, want we hebben onszelf getrakteerd op een maaltijd in een Afrikaans restaurant: Mama Essi in Rotterdam.

Eerlijk is eerlijk, het is even wennen om die plakrijst met je handen, herstel, je rechterhand te eten. Je linkerhand wordt je in Ghana geacht andere dingen mee te doen waardoor je die zeker niet voor je eten gebruikt

Wink
. De Afrikaanse pindasaus is trouwens ietsje pittiger dan de pindasaus die hier uit een potje komt, maar de geroosterde geit was best lekker!

Net als de kip met rijst. Stokvis is even wennen en ook de gebakken banaan smaakt toch anders dan hier bij de Chinees

Update fondsen

Inmiddels zijn we ook wat actiever met het werven van fondsen om lokaal aankopen te kunnen doen. Met dank aan o.a. buurvrouw Saskia en het zegelboekje van (o)pa en (o)ma staat de teller nu op 160 euro. De opbrengst van de ijzerkoekjes is nog niet meegeteld, daarover later meer!

ps: onze nieuwe locatie heeft ook nog een klein nadeel...

Laughing

Saskia

Dat moet goed komen op die nieuwe locatie... hand in hand ????

Saskia

Had een smiley geplaatst maar dat werden vraagtekens.

Renée (in Ghana)

Heb jullie even opgezocht! Superleuk om te lezen. Vanmorgen al met Ed gebeld. Ik wens jullie heel veel succes en plezier en bij vragen mogen jullie mij altijd bellen/mailen/facebooken. Superleuk dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen daar.

Hartelijke groet,

Renée.