familiemulders.reismee.nl

Nog maar een maandje

Alle vaccinaties op orde, malariatabletten in huis, visa aangevraagd en dinsdag ophalen. Zomaar een greep uit de voorbereidingen van de afgelopen weken. Wat daar ook bij hoorde was een dag training bij Stichting Muses. Waar ga je mee geconfronteerd worden? Hoe ga je daarmee om? Wat kan je in Nederland alvast doen om duurzame verbetering te brengen? En vooral om je te realiseren dat we in die drie weken dat we daar zijn geen grote verandering gaan brengen.

Een wijze les is om ter plekke te bepalen waar behoefte aan is, en dat dan ook lokaal aan te schaffen. Het eerste voordeel is dat het je scheelt in het sjouwen met de koffers

Wink
. Het tweede voordeel is dat de dingen daar vaak goedkoper zijn. Dus je kan meer doen met hetzelfde geld. Daarnaast stimuleer je de ontwikkeling van het land door het geld daar te besteden in plaats van hier.

Helemaal met lege handen aankomen is ook niet leuk, dus we zijn erg blij met de spulletjes die we al spontaan ontvangen hebben

Ook een top-idee was de solar led lamp; heb er zelf ook nog maar één aangeschaft. DIe gaat zeker van pas komen.

Nog 5 weken voorbereiden. In die tijd proberen we nog wat geld in te zamelen. Mocht je spontaan een donatie willen doen, laat het ons weten. En een goed idee is ook altijd welkom.

carla mulders

Hoi lieve allemaal, jullie krijgen van ons een vol ah boekje