familiemulders.reismee.nl

Feestweekend deel 2 valt bijna in het water

ZONDAG

Deel 2 van het feestweekend. De dag gaat door zoals de nacht is begonnen: buien. Veel buien. Een paar van ons gingen na het ontbijt nog even naar het dorp en kwamen als verzopen katten terug.
We hadden een DJ geregeld en die was er al rond 10 uur. Gezien de weersomstandigheden een prima gelegenheid om de eetzaal te heropenen. Na de lunch hebben we voor ieder kind van wegwerpwashandjes cadeautasjes gemaakt met loombandjes, ballonnen, bellenblaas, stempels, tattoos, pennen en heel veel andere spullen die we met z'n allen hadden meegenomen. Wat ieder zelf bij zich heeft is vaak niet genoeg voor alle kinderen en het is lastig om de een wel en de ander niet te geven. Dat hebben we mooi opgelost zo. Namen op de zakjes gezet zodat we niemand konden vergeten. Zo verliep het uitdelen ook soepel.
Het leek even op te klaren, maar dat was van korte duur. De hele middag kwam de regen met bakken uit de hemel en de zandgrond veranderde in modderstromen. Het voordeel was dat vrijwel alle kinderen in de eetzaal bleven spelen en dansen. Voeg nog wat schminck toe en het feest is compleet. Weer of geen weer!
Voor het avondeten hadden we kip en spaghetti gekocht en dat hebben we bij de kinderen gegeten. Om kwart over 7 was het welletjes geweest en werd de muziek gestopt. Er is helaas nog een nadeel van een dag zonder zon: het douchewater is zoooooo koud!
MAANDAG
Het regent hier over het algemeen niet 2 dagen achter elkaar en deze keer is gelukkig geen uitzondering.
Naast de vaat en de was is er nog wat werk te verrichten aan de gisteren opgeleverde bibliotheek. Een oude eetzaal is verbouwd en moet geschilderd worden. Het is een project van Julia, een andere vrijwilliger. Zij vertrekt morgen dus een aantal die niet aan het inpakken waren hebben een handje geholpen.
Vandaag nemen we namelijk afscheid van Marly en Emma, 2 van de andere vrijwilligers. Na de lunch zijn ze richting vliegveld vertrokken. Onderweg zijn Akker, de Belgische, en ik afgezet bij de shopping mall om te kunnen pinnen en een paar boodschappen te doen. Dan zie je daar de pizzeria, een burgerrestaurant, een koffietentje en loopt het water je na 2 weken 2 maal daags rijst, noedels en spaghetti in de mond. Ik heb me kunnen beheersen.
De terugweg met de tro-tro verloopt in 2 etappes. Eerst naar Kasoa. Daar is het vanwege werkzaamheden een chaos en gaat het laatste stuk lopend sneller. Dat doen dan ook de meesten. Langs allerlei marktkramen en winkeltjes. Het ruikt op sommige plaatsen heerlijk, maar ik heb me beperkt tot een klein zakje bananenchips en een ijsje.
Ergens in een straat wat wij steeg zouden noemen staat dan een tro-tro naar het dorp. Al met al zo'n 2 uur onderweg geweest (alleen de terugreis). En dat om geld te pinnen en een pot pindakaas te kopen ;-
Terug snel het inmiddels koude avondeten gegeten en nog even naar de kids. Totdat rond kwart over 7 de stroom uitviel. Een goede reden om het avondritueel in te zetten en de kinderen naar bed te sturen.
Op de kamer met z'n vieren een zak chips en een blikje fris opengetrokken. Morgen onze laatste volle dag in Mums Care!

pa en ma

Hallo lieve allemaal, wat hebben jullie weer veel gedaan en meegemaakt. We hopen dat het voor jullie echt iets onvergetelijks is geweest! Ga nu maar lekker genieten van een paar dagen relaxen en kom zaterdag weer gezond en uitgerust maar vol met verhalen thuis. Wij vonden het erg fijn dat we jullie via de blog hebben kunnen volgen, maar we zijn ook weer blij om jullie "live" te kunnen zien komend weekend! Liefs voor jullie alle vier van pa en ma